SEO članki [Kako jih, hitro & kakovostno, uspe pisati SEO strokovnjakom]

Od pojava iskalnika Google na internetu, pa do danes, so SEO članki, sestavni in nujen del vsake uspešne in učinkovite SEO kampanje. Na podlagi SEO člankov se uporabniki Googla odločajo ali bodo obiskali vaše spletne strani, na podlagi vsebine v člankih pa odločajo tudi za naslednje korake (ali vam bodo sledili, se še kdaj vrnili na vašo spletno stran, opravili nakup, oddali povpraševanje, itd…).

V tej objavi, v nadaljevanju, je podrobneje predstavljeno kaj je SEO članek, kako hitro spišete kakovostne SEO članke, koliko člankov potrebujete za uspeh na Googlu, v zadnjem poglavju pa so prikazani še nekateri primeri spisanih SEO člankov.

Kaj so SEO članki

SEO članki so tekstovna besedila oz. spletna vsebina, ki jo objavljate na svojih ali tujih spletnih straneh, z namenom, da opozorite bralce člankov na svojo spletno stran ter svoje produkte in storitve. SEO članki so sestavni del t.i. optimizacije spletnih strani za iskalnike in nepogrešljivo “orodje” za SEO, saj so internetne strani, na podlagi kakovostno pripravljenih SEO člankov, bolj obiskane, hkrati pa tudi v iskalniku Google, uvrščene višje. S pomočjo SEO člankov je optimizacija za iskalnike učinkovitejša in hitrejša.

SEO članki jim pravimo zato, ker morajo spisani članki ustrezati aktualnim SEO smernicam, na podlagi katerih Google bolje razume vsebino vsakega posameznega članka.

Aktualne SEO smernice za pisanje kakovostnih SEO člankov so že nekaj let podobne:

  • članki morajo v prvi vrsti zadovoljevati namen uporabnikov Googla
  • članki morajo biti napisani v ustreznem formatu (obliki spletne vsebine)
  • članki morajo biti privlačni in razumljivi ter v prvi vrsti, uporabni
  • SEO članki morajo upoštevati aktualna SEO pravila (uporaba ključne besede v naslovu in meta opisu članka, uporaba ključne besede v H oznakah članka, dovolj pogosto ponavljanje ključne besede v celotnem članku, alt oznaka z rabo ključne besede v slikah v članku, itd…)
seo članki

Kakšni so nasveti SEO strokovnjakov, da se SEO članki napišejo hitro in kakovostno (hkrati)

Hitro se kakovosten SEO članek napiše “samo” s treningom. Nekateri SEO strokovnjaki zato priporočajo, da SEO pisci, svoje pisanje vadite redno, če le gre, vsak dan. Kakovostno spisani SEO članki namreč “zvenijo” pogovorno (kakor, da bi se avtor članka pogovarjal z bralcem), so hkrati uporabni in zanimivi, obenem pa tudi SEO optimizirani.

Najlažja in najhitrejša pot za hitro pisanje kakovostnih SEO člankov je:

  • za targetirano ključno besedo (za katero se bo pisal SEO članek), na hitro preverite nekaj prvih vsebin, ki so trenutno uvrščene na prvi strani Googla. Pri teh vsebinah bodite pozorni na zasnovo poglavij (če ta obstajajo), količino slik in teksta v člankih, uporabno vrednost in preglednost konkurenčnih člankov ter t.i. vsebinske luknje (poglavja, ki jih konkurenčni SEO članki, ne pokrivajo dovolj temeljito)
  • na podlagi pregleda konkurenčnih SEO člankov, naredite najprej zasnovo svojega članka (grobi glavni naslov in grobe naslove poglavij znotraj članka). Če je le mogoče za glavni naslov in naslove poglavij znotraj članka, uporabite vprašanja (ki jih uporabniki Googla, dejansko postavljajo na internetu)
  • po narejeni zasnovi glavnega naslova inb naslovov poglavij začnite s pisanjem posameznih poglavij, pri čemer bodite pozorni, da ste čimbolj jedrnati, razumljivi, natačni in koristni svojim bralcem. S SEO članki ne zasledujete cilja, da spišete čim daljši članek, ampak, da je vaš članek čimbolj konkreten in uporaben. Če je le mogoče, v vsakem članku uporabite najmanj eno sliko (na sliki pa prikažite rešitev, ki jo članek opisuje). Vaši bralci si bodo najprej ogledali slike, branja članka pa se bodo lotili šele, ko jih bo slika pritegnila.

Koliko SEO člankov potrebujem

Za kakovostno in uporabno spletno stran, na katero se bodo vaši obiskovalci radi vračali ali ji celo sledili, ne potrebujete ogromno člankov. Nasprotno je bolj priporočljivo, da si za pisanje posameznega SEO članka, vzamete več časa (3 ure) in imate na svojih spletnih straneh, raje objavljenih manj člankov, a te bolj kakovostne.

Najmanjša priporočljiva količina SEO člankov za spletno stran je eden na mesec, idealna količina pa 1 na teden (kar se sicer nekoliko razlikuje v odvisnosti od panoge v kateri nastopa vaša spletna stran).

Primeri SEO člankov

Spodaj sta prikazana 2 primera SEO člankov, ki jih SEO strokovnjaki med seboj ločujejo:

  • prvi primer SEO članka, je primer, ki je spisan za objavo na t.i. money site spletnih straneh, to je spletnih straneh podjetnikov in podjetij, za katere podjetje opravlja tudi ostale oblike promocije (npr. promocija člankov na socialnih omrežjih, promocija člankov v e poštnem marketingu, itd…). Tukaj povezava do tega primera članka: Optimizacija spletne strani
  • drugi primer SEO članka je primer t.i. offsite SEO članka, ki služi za potrebe digitalnega PR-ja oz. potrebe gradnje povratnih povezav na spletne strani, ki jih podjetja in posamezniki želite uvrstiti na prva mesta na Googlu. To je ravno TA ČLANEK, ki ga ravnokar berete. Kot vidite, so v tem članku, povezave na spletno stran Seo-Praktik.si, kar pomeni, da ta spisan SEO članek, pomaga spletno stran Seo-Praktik.si, na Googlu, uvrščati višje (saj tako ta članek, kot stran SEO-Praktik.si, pišeta o isti tematiki – to je SEO optimizaciji spletnih strani).

Dodatne informacije:

  • začetnikom, ki vas zanimajo SEO članki in tistim, ki se šele spoznavate s tem kaj je SEO optimizacija, priporočamo tudi ogled članka z naslovom Kaj je SEO optimizacija, v katerem je podorbno obrazloženo, ne samo kaj je SEO, ampak tudi koliko se s SEO optimizacijo prihrani v primerjavi s plačljivim oglaševanjem.