Ugoden avtoservis, ki je tudi vrhunski – je mogoče oboje skupaj?

Ugoden avtoservis in kvaliteten servis ne gresta vedno z roko v roki, saj je po navadi tisto, kar je ugodno, tudi slabše kvalitete. Sama definicija kvalitete, ugodnega in tistega, kar si stranka dejansko od avtoservisa želi, je po navadi stvar subjektivnega mnenja. Nekaterim strankam je pomembno, da se iz servisne delavnice odpelje čim hitreje z najnižjim možnim stroškom, medtem ko je drugim strankam pomembno, da je za njihovo vozilo poskrbljeno optimalno in da za plačan denar dobijo največ, kar lahko.

Vedno vsi delamo kompromise med tem, kaj si želimo in kaj smo za to pripravljeni plačati. Takšen način razmišljanja ni omejen zgolj na izbiro primernega avtoservisa, temveč ga lahko razširimo na vse aspekte naših življenj in na vso ponudbo storitev, blaga in izkušenj, ki jih želimo. Avtoservisne delavnice morajo tako narediti veliko, da zadostijo potrebam svojim strank, v kolikor se spopadajo s kompromisom ugodno-kvalitetno in s tem, da upravičijo sloves naziva ugoden avtoservis.

Ugoden avtoservis za vozila

Vedno imamo lahko seveda dva ekstrema. Ekstra ugodni servisi seveda niso ugodni, saj v večini primerov to pomeni, da je potrebno ‘ugodne’ komponente menjati že kmalu po njihovi vstavitvi v vozilo. Prav tako po navadi uporabljeni deli niso niti primerni za vozilo na servisu in naredijo več škode kot koristi. So pa seveda za denarnico resnično ugodni. Na drugi strani imamo servise, ki obljubljajo vrhunske storitve in kvaliteto, za storitve pa računajo zneske, ki za opravljeno delo niso logični. Vozilo s servisa pride takšno, kot bi ga stranka pričakovala v primeru, da ga pelje na servis k sosedu, ki ima malo več pojma o servisiranju vozil in se mu popolnoma posveti. V takšno kategorijo spadajo običajni – nepooblaščeni – ter tudi pooblaščeni servisi, zato je ob izbiri servisa morda vredno premisliti, kdo je dejansko mož-beseda in za besedno zvezo ‘ugoden servis’ dejansko ponuja storitve, ki so za svojo ceno ponuja več kot ostali.

Ugoden avtoservis torej združuje storitve, ki jih morda drugi avtoservisi ne in stranki omogočijo dostop do najbolj kvalitetnih materialov in hkrati še dodatnih ugodnosti, ki več kot upravičijo ceno, ki ni najnižja na trgu. Kaj stranka po navadi pričakuje od ugodnega in kvalitetnega servisa?

Ena izmed prvih stvari je zagotovo strokovna usposobljenost servisnih delavcev, ki se morajo spoznati na vozilo, ki pride k njim na servis. Poznavanje vozila omogoča kvalitetno popravilo in menjavo potrebnih delov. Naslednja stvar so zagotovo rezervni deli, ki jih servisna delavnica vgrajuje v vozila na servisu. Vedno je najbolj optimalno, da avtoservis uporabi originalne rezervne dele, ki jih je za specifičen model vozila izdelala njegova matična tovarna, saj s tem zagotavljajo najboljše možno delovanje. Z roko v roki gre tudi garancija na vgrajene dele, ki na tiste, ki niso originalni, pogosto ni mogoča. Dolga življenjska doba vozila je navadno cilj večini lastnikov vozil, ki svojega jeklenega konjička ne mislijo menjati na nekaj sezon, temveč želijo z njim ostati za dlje časa. Prav tako je ena izmed tistih ugodno-kvalitetno storitev menjava olja.

Menjava motornega olja je ključnega pomena za dobro delovanje motorja in za preprečevanje nabiranja nečistoč, kovinskih delcev in dejanske umazanije v motorju, kar lahko vodi tudi v popolno okvaro le-tega. Sam material – motorno olje ter oljni filter, ki sta del redne servisne menjave motornega olja, morata biti kvalitetna, cenovno dostopna in primerna za izbrano vozilo. Motorno olje Castrol je izbira pooblaščenih servisov, saj Castrolovo olje priporočajo same matične tovarne, te pa v samem štartu že same prodajo vozilo, ki vozi s Castrolovim oljem. Seveda ta znamka ni edini ponudnik na trgu, ki proizvaja kvalitetno motorno olje, je pa morda vredno premisliti, ali je vredno menjati motorno olje na nekaj, kar na vozilu še ni bilo preverjeno?

Menjava gum - servis Porsche Inter Auto

Na splošno je ugoden servis vozil pogojen tudi s tem, kaj stranka v okviru rednega servisa tudi pridobi. V primeru menjave zavor lahko stranka večinoma izbira tudi med neoriginalnimi deli, ki so cenejši, vendar pooblaščeni servis jamči zanje. Če pooblaščeni servis jamči zanje pomeni, da je kvaliteta cenejših rezervnih delov potrjena s strani matične tovarne. Menjava zavor je lahko tako cenejša in pri večini pooblaščenih servisov lahko stranka izbira med tistimi rezervnimi deli, ki jih za njeno vozilo potrdi tudi sama tovarna in so tako ožigosani kot ‘primerni’. To torej velja tudi za zobati jermen, črpalko hladilne tekočine in druge pomembne komponente, ki so stvar rednih servisnih menjav, in so ključne dele vozila. Na stranki je, da preceni, kaj njeno vozilo najbolj potrebuje, ko se gre za dolgo življenjsko dobo in varnost vozila na cesti.

In ko smo že ravno pri varnosti. Za vsakega voznika je to verjetno najpomembnejša točka že pri sami izbiri vozila. Njegova NCAP (1) ocena in kakšne asistenčne sisteme lahko nudi vozniku med vožnjo za preprečevanje nesreč. Dobre zavore so seveda izrednega pomena, kadar govorimo o varnosti, a sama varnost in asistenčni sistemi niso dovolj, ko nismo sami krivi ali povzročitelji nesreče. V kolikor se zgodi nekakšna nezgoda na cesti ali pa je prišlo le do okvare vozila zaradi katerega koli že razloga, je prvi klic (poleg morebitne nujne medicinske pomoči) asistenca na cesti. Asistenca na cesti je svojim strankam na voljo vse dni v letu, pa najsi gre za državni praznik, nedeljo ali dolgočasno prazno noč sredi tedna. Polno opremljene mobilne servisne delavnice do stranke pridejo v najhitrejšem času in poskrbijo, da je za vozilo primerno poskrbljeno. V primeru manjše okvare (prebita pnevmatika, pokvarjen akumulator) le-to popravijo že na licu mesta in stranki omogočijo brezskrbno pot naprej. V primeru večje okvare ali pa nezgode asistenca aktivira vleko in odpelje strankino vozilo na najbližji pooblaščeni avtoservis, kjer bodo usposobljeni strokovnjaki poskrbeli zanj. Seveda asistenca ne izbira servisa in ali gre za ugoden avtoservis, vendar odpelje do najbližjega. To občasno pomeni za stranko višje stroške, kot če bi vozilo vleka odpeljala do njenega izbranega avtoservisa, vendar se je potrebno zavedati, da pooblaščeni servis, ne glede na postavljeno ceno svoje ponudbe, za vozilo poskrbi po navodilih matične tovarne.

Volkswagen servis Ljubljana - Menjava zavor

Ugoden avtoservis je za mnogokatero stranko pogojen tudi z morebitnimi popusti, točkami zvestobe in akcijami. Takšne ugodnosti so večinoma del različnih tovarniških akcij, kar pomeni, da je zopet pravi naslov pooblaščeni servis, ki ima do teh akcij dostop in jih lahko svojim strankam ponudi za koristenje. Odličen primer takšnih akcij, ki morda upravičujejo nadimek ugoden servis, je tovarna Volkswagen in njen celotni koncern, ki svojim strankam ponuja različne varčevalne pakete. Kaj zdaj to pomeni? To ne pomeni, da stranka preprosto privarčuje na vsakem servisu, ampak privarčuje stranka, ki ima starejše vozilo. Tovarnam je v interesu, da njihova vozila ostanejo v odlični kondiciji čim dlje, saj tako vzdržujejo ugled kvalitetnih vozil. V tem primeru so pri Volkswagnu za znamke vozil Volkswagen, Audi, Škoda in SEAT uredili varčevalne pakete Vedno vredno za vsa vozila, ki so starejša od štirih let. Kot rečeno, jim je zagotovo v interesu vzdrževanje vozil, ki ohranjajo na vrednosti in so strankam še dolgo v ponos in jim nudijo užitek v vožnji. Kako stranko prepričati v vedno dražje servise, ko gre za starejše vozilo? Tovarna jim ponudi nižjo ceno servisov (tudi do 30% cenejše) in s tem svoji stranki garantirajo, da bo imela v vozilu vgrajene vse potrebne originalne rezervne dele, pridobi garancijo na delo in material, vključeni so še dodatni pregledi za optimalno delovanje vozila in pa seveda sama asistenca. Vedno vredno varčevalni paketi so tako na voljo strankam, ki želijo ugodneje menjati motorno olje, zobati jermen, blažilnike (amortizerje) in zavore. V okviru teh štirih paketov stranka v primerjavi z običajnim servisom vozila privarčuje in s tem servisna delavnica lahko upraviči nadimek ugoden avtoservis.

V vsakem primeru gre predvsem za subjektivno razmišljanje stranke, saj si čisto vsaka besedo ‘ugodno’ predstavlja drugače in nobena razlaga ni pravila. V kolikor si stranka pod zvezo ugoden servis predstavlja čim cenejšo menjavo olja, kjer storitev ne vključuje ničesar drugega in po najhitrejšem postopku odpelje svoje vozilo z delavnice, je to njena odločitev. Če pa si stranka pod ugoden avtoservis predstavlja servisne storitve, kjer za svoj denar pridobi še več ugodnosti, pa se bo verjetno ta stranka morala obrniti na svojega pooblaščenega serviserja, ki bo poleg same servisne storitve omogočil dodatne tovarniške ugodnosti, originalne dele, samo vodenje evidence, zapis v servisno knjižico, podaljšanje asistence in še in še. Je pa v tem primeru seveda cena servisa nekoliko dražja, vendar za svoj denar stranka dobi neprimerno več in lahko v tem primeru govorimo o dobrem kompromisu med ugodnim in kvalitetnim.

 

(1)   Euro NCAP. – URL: https://www.euroncap.com/en (dostopano 15. 12. 2020).