Marketinški načrt: Kako mora izgledati in kaj mora vsebovati v letu 2022

Ali vsako leto dobro in temeljito pregledate marketinški načrt svoje ekipe?

Morali bi. Brez letnega marketinškega načrta se lahko stvari zapletejo – in če nimate načrta, je skoraj nemogoče določiti proračun, ki ga boste morali zagotoviti za projekte, zaposlovanje in zunanje izvajalce, s katerimi se boste srečali tekom leta.

Marketinški načrti so lahko precej podrobni, saj odražajo panogo, v kateri delujete, ali prodajate potrošnikom (B2C) ali drugim podjetjem (B2B) in kako velika je vaša digitalna prisotnost. Kljub temu so tu elementi, ki jih vključuje vsak učinkovit marketinški načrt:

 

  1. Povzetek poslovanja

V marketinškem načrtu je vaš poslovni povzetek točno to, kar se sliši: povzetek organizacije. To vključuje:

  • Ime podjetja
  • Kje je sedež podjetja
  • njegovo poslanstvo

 

  1. Poslovne pobude

Element poslovne pobude vam pomaga razčleniti različne cilje vašega oddelka. Bodite previdni, da ne vključite velikih pobud podjetja, ki jih običajno najdete v poslovnem načrtu. V tem razdelku morate opisati projekte, ki so specifični za trženje. Opisali boste tudi cilje teh projektov in način merjenja teh ciljev.

 

  1. Analiza strank

Če je vaše podjetje že opravilo temeljito raziskavo trga, bo ta del morda lažje sestaviti.

Navsezadnje vam bo ta element pomagal opisati panogo, ki jo prodajate, in osebo kupca. Osebnost kupca je napol izmišljen opis vašega idealnega kupca, ki se osredotoča na lastnosti, kot so:

  • starost
  • lokacija
  • Naslov
  • Cilji
  • Osebni izzivi
  • Bolečine

marketinški načrt

  1. Analiza konkurence

Naša oseba kupca ima pri reševanju svojih težav na voljo izbiro, tako pri vrstah rešitev, ki jih obravnava, kot pri ponudnikih, ki lahko te rešitve upravljajo. V svoji tržni raziskavi morate upoštevati svojo konkurenco, kaj dela dobro in kje so vrzeli, ki jih lahko potencialno zapolnite. To lahko vključuje:

  • pozicioniranje
  • tržni delež
  • Ponudbe
  • oblikovanje cen

 

  1. Analiza SWOT

Poslovni povzetek vašega marketinškega načrta vključuje tudi analizo SWOT, ki pomeni prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti podjetja. 

 

  1. Strategija trga

Vaša tržna strategija uporablja informacije, vključene v zgornjih razdelkih, za opis, kako naj vaše podjetje pristopi k trgu. Kaj bo vaše podjetje ponudilo osebam kupcev, česar jim vaši konkurenti še ne ponujajo?

  • Izdelek
  • Cena
  • Kraj
  • Promocija
  • Ljudje
  • Proces
  • Fizični dokazi

 

  1. Proračun

Elementa Proračun trženjskega načrta ne zamenjujte s ceno izdelka ali drugimi finančnimi podatki podjetja. Proračun opisuje, koliko denarja je podjetje namenilo ekipi za trženje za izvajanje pobud in ciljev, opisanih v zgornjih elementih.

Glede na to, koliko posameznih stroškov imate, morate razmisliti o razčlenitvi tega proračuna po posameznih postavkah, za kaj konkretno boste porabili proračun. Primeri marketinških stroškov vključujejo:

  • Stroške, ki jih ima podjetje za trženje, kot so npr:
  • Stroški zunanjega izvajanja za trženjsko agencijo in/ali druge ponudnike
  • Programska oprema za trženje
  • Plačane promocije
  • Dogodki (tisti, ki jih boste gostili in/ali se jih udeležili)

 

  1. Trženjski (marketinški) kanali

Medtem ko lahko vaše podjetje z določenim oglasnim prostorom promovira sam izdelek, so vaši trženjski kanali tisti, kjer boste objavljali vsebine, ki izobražujejo vaše kupce, ustvarjajo potencialne kupce in širijo zavedanje o vaši blagovni znamki.

Če objavljate (ali nameravate objavljati) v družabnih medijih, je to mesto, kjer se o tem pogovorite. V razdelku Trženjski kanali svojega načrta trženja določite, v katerih družabnih omrežjih želite vzpostaviti poslovno stran, za kaj boste to družbeno omrežje uporabljali in kako boste merili svoj uspeh v tem omrežju. Delni namen tega razdelka je, da svojim nadrejenim, tako znotraj kot zunaj oddelka za trženje, dokažete, da bodo ti kanali služili rasti podjetja.

 

  1. Finančne napovedi

Če poznate proračun in opravite analizo tržnih kanalov, v katere želite vlagati, bi morali biti sposobni pripraviti načrt, koliko proračuna je treba vložiti v katero taktiko na podlagi pričakovane donosnosti naložbe. Na podlagi tega boste lahko pripravili finančne projekcije za posamezno leto. Te ne bodo 100-odstotno točne, vendar vam lahko pomagajo pri izvršilnem načrtovanju.